גיבוש הצעת ערך כחלק מהמודל העסקי

מטרות סדנת "הצעת ערך"

לחדד את יכולותיו של הצוות לנסח sustainable value proposition עבור חברה. בסיום הסדנה המשתתפים יוכלו לבנות הצעת ערך התואמת צרכים מזוהים ומאומתים של לקוח.

אודות הסדנה

הסדנה : "גיבוש הצעת ערך" מבוססת על מתודולוגית ה- Value proposition של Alex Osterwalder. הסדנה משלבת לימוד עיוני ומעשי המבוסס על דוגמאות מהעולם העסקי. היא תכלול מצגות פרונטליות וכן מרכיב רחב  של התנסות ותרגול קבוצתי ואישי. כל החומרים יועמדו לרשות המשתתפים בסיום הסדנא.

 נושאי הסדנה

  1. הכרות עם שיטת ה Business model canvas וה- Lean canvas עם דגש להבנת המושג Value proposition.
  2. שימוש ב – value map.
  3. הבנת צרכי הלקוח gains, pains and JTBD (job to be done).
  4. בניית הצעת ערך – Product, gain creator and pain relievers.
  5. תרגול המושגים מול מקרה בוחן.
  6. התאמת הערך לצרכי הלקוח בשוק B2B. תרגול בעזרת סימולציה.
  7. המצאתיות מול שיפור ביצירת ערך – תרגול חשיבה יצירתית.
  8. מסילות להבנת צרכי הלקוח.
  9. שיטות לאימות (validating) הצעת הערך.

 

צוות המרצים

הסדנה תועבר במשותף ע"י עמוס רדליך וד"ר משה שביט

 

עמוס רדליך – רקע מקצועי

עמוס רדליך – בעל תואר ראשון בתעשייה וניהול ותואר שני בניהול עסקי. עסק שנים רבות בפיתוח עסקי, הוא היה ממקימי מפעל היצור של חברת מוטורולה בערד ועבד שנים רבות כמהנדס וכמנהל הנדסה. עמוס הוביל תהליכי הטמעה של תורת ה Lean six sigma ברצפת היצור וניהל פרויקטים רבים בתחום החדשנות ביצור.

עמוס עוסק שנים רבות במתודולוגיות לחשיבה יצירתית ופיתח את שיטת "מנופי ההשראה" לפתרון בעיות. כמו כן עמוס מלווה יזמים רבים בשיטת Lean startup ובימים אלו מעלה קורס מקוון בנושא Lean canvas באתר Udemy.

עמוס מרצה ונתן סדנאות בתעשייה האווירית, בחברת Stratasys, קמ"ג, כימיקלים לישראל, חברת RAVEL, כתר פלסטיק ועוד.  בנוסף, עמוס מלמד במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון (בבאר שבע ובאשדוד), במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל. בעבר לימד באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן גוריון.

ד"ר משה שביט – רקע מקצועי

משה הינו בעל תואר ראשון במדעי המחשב, תואר שני בניהול תעשייתי, שניהם מהטכניון. התואר השלישי למנהל עסקים הינו מאוניברסיטת פניקס בארה"ב בתחום שיתופי פעולה אסטרטגיים (משה עבד בארה"ב 10 שנים). 

למשה  ניסיון של למעלה מ -30 שנה בתעשייה בתחומי יזמות, פיתוח מוצרים, פיתוח עסקי ושיווק  במגזר התעשייתי המסורתי וגם בהיי-טק, בארץ ובארה"ב.

למשה רקע רחב ביזמות והיה בעל חברה בארה"ב בתחום הטלקומוניקציה. משה היה מנכ"ל חברת מסחור וראש מרכז היזמות במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה.

למשה מספר מאמרים מקצועיים והוא הגיש 3 פטנטים שהתקבלו כולם כאשר אחד מיהם יושם במתגי טלקומוניקציה סלולרית

משנת 2010 משה מרצה בתחומי שיווק, אסטרטגיה ויזמות במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מכללת תל-חי ואונ' חיפה